اشتباه هایی که می توانیم در بازاریابی سوشیال مدیا مرتکب شویم

تمامی کسب و کارها مانند اهداف های یک انسان در زندگی نیازمند برنامه ریزی هستند و مطمئنا باید یکسری استراتژی رو از قبل آماده داشت تا برای پیشرفت بیشتر از آنها استفاده شود. امروزه شبکه های اجتماعی قدرت زیادی در معرفی کسب و کار و یا خدماتی که ارائه میدهید دارند اما باید سعی کنید مسیر را از ابتدا به درستی طی کنید تا جواب بهتری بگیرید و دچار اشتباهات متعدد و غیر قابل جبران هم نشویم, بنابراین من میخواهم در این مقاله پنج یک از اشتباهاتی که در این راه رایج است اما نباید اتفاق بیفتد را برای شما بازگو کنم.

منبع: socialtradia.com

1.نداشتن برنامه ریزی برای فعالیت در زمینه ی شبکه های اجتماعی:

قبل از شروع در معرفی هر محصول یا خدماتی اول از همه باید فعالیت هاتون را برنامه ریزی کنید دقیق بدانید که قرار است چگونه استارت بزنید, رقیب هاتون را بشناسید و هدف کارتون را مشخص کنید سپس وقتی به یک برنامه ریزی ثابت رسیدید به صورت دائم و مستمر پیش برید.

2.نبودن یک نویسنده شاخص برای تولید محتوا مطالب است:

برای این کار اصلا نیاز نیست که یک نویسنده حرفه ای یا کپی کننده ای با مهارت داشته باشید فقط کافیست نویسنده ی شما توانایی کافی در نوشتن محتویاتی با ذوق و سلیقه داشته باشد. طوری بنویسد که مخاطب را جذب کند نه گیج, سرگرمی و شوخ طبعی را گاهی در مطالب پیاده کند و مهمتر از همه این که بداند دقیقا استفاده از چه محتوایی برای کدام مطلب کلربردی تر است.

3.فعالیت داشتن در تمامی شبکه های اجتماعی:

اشتباه سوم رایج ترین اشتباه میان دارندگان کسب و کار یا برندهای متنوع است زیرا این زمینه را از کار در شبکه اجتماعی دارند که خوب رسانه های بیشتر معرفی پرقدرت تر در صورتی که به این صورت شما کاربران را پراکنده میکنید و نداشتن وقت کافی برای تمامی این صفحات باعث میشود در ایجاد کردن محتوا و روی برنامه ریزی پیش رفتن دچار مشکل شوید و زمان رسیدگی به همگی آن ها را نداشته باشید.

4.مدیریت شبکه های اجتماعی بر دوش یک نفر:

این که از توانایی ها و خلاقیت های یکنفر در شبکتون استفاده کنید غلط است چون اول از همه یک شخص از ایجاد کردن محتوا, تولید و بارگذاری آن به خوبی برنمی آید اما کافیست این کار را هر یک ساعت به نفرات و یا کارمندان مختلفی بسپارید آنوقت است که تاثیر جمع شدن استعدادها و یا تمرکزات چند شخص با هم را در شبکتون میبینید.

5.در برابر کاربران شنونده خوبی نبودن:

همانطور که در تمامی رابطه های خارج از کارتون برای حفظ رابطه نیاز است که شنونده خوبی باشید و اگر مشکلی به وجود آمده یا انتقادی هست آن را برطرف کنید, در شبکه و یا صفحه اجتماعی خود هم به این صورت است زمانی که شما به نظرات کاربراناهمیت دهید و سعی کنید که مشکلان را حل کنید مطمئنا کسب و کار بهتری خواهید داشت و به هدف و یا نوع تولید محتواتون غره نشوید هرچند که تعداد زیادی شما را پذیرفته و تعداد کمی از شما انتقاد میکنند نظراتکاربران همیشه برای شما مفید است اینجا شروع به نوشتن کنید…

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *